אוסטרליה ביטלה את ההכרה בירושלים: "מחויבים לפתרון הסכסוך"

שלמה ריזל No Comments on אוסטרליה ביטלה את ההכרה בירושלים: "מחויבים לפתרון הסכסוך"

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "לאור הדרך שבה התקבלה ההחלטה באוסטרליה, לא נותר לנו אלא לקוות שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות"

הר הבית ירושלים צילום: Moshe Shai/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אוסטרליה החליטה לבטל את ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל, ובכך חזרה בה מההחלטה שקיבל ראש הממשלה הקודם סקוט מוריסון ב-2018.

שרת החוץ פֵּנִי ווֹנְג אמרה בהודעה כי "הממשלה אישרה את עמדתה הקודמת והוותיקה, ולפיה מעמדה הסופי של ירושלים היא סוגיה שיש לפתור כחלק מכל משא ומתן לשלום בין ישראל לעם הפלסטיני".

"אוסטרליה מחויבת לפתרון שתי המדינות שבו ישראל ומדינה פלסטינית עתידית מתקיימות זו לצד זו, בשלום בביטחון ובגבולות מוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית", דברי שרת החוץ פֵּנִי ווֹנְג.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "לאור הדרך שבה התקבלה ההחלטה באוסטרליה, כתגובה חפוזה לידיעה שגויה בתקשורת, לא נותר לנו אלא לקוות שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות. ירושלים היא בירת ישראל הנצחית המאוחדת ודבר לא ישנה זאת לעולם".

במשרד החוץ הבהירו כי השגריר האוסטרלי יזומן היום לשיחת נזיפה במשרד ומסרו כי "ישראל מביעה את אכזבתה העמוקה לנוכח החלטת ממשלת אוסטרליה הנובעת משיקולים פוליטיים קצרי ראות. ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3000 שנה ותמשיך להיות בירת ישראל הנצחית והמאוחדת ללא קשר להחלטה זו או אחרת".



0 תגובות